Menu

Cesta za poznáním

Cesta za poznáním 1

Výlet do Anglie

V neděli 28. dubna jsme někteří žáci devátých a osmé třídy jeli na výlet do Velké Británie, cesta trvala skoro 20 hodin. Jeli jsme s paní učitelkou Tesařovou a Sedlákovou, v Plzni se k nám ještě přidala paní průvodkyně. Trasa vedla přes Německo, Belgii, Nizozemí a kousek Francie, poté došlo na trajekt. Ten měl odjíždět v pondělí ráno v 5:20, ale musel čekat, protože jsme na místo dojeli s hodinovým zpožděním. Cesta trajektem trvala asi hodinu a půl. Nejhorší na cestě tam bylo spaní, nedokážu rozlišit, jestli jsem spala čtyři hodiny, nebo 20 minut. Do Londýna jsme dorazili někdy v 9 ráno a ihned se pustili do prozkoumávání města.

První den byl nejnáročnější, prošli jsme snad celé město. Konečná zastávka byla londýnský Tower a korunovační klenoty. Cesta zpět k autobusu vedla lanovkou nad městem. Tentýž večer si nás vyzvedla rodina, u které jsme byli ubytovaní. Nedalo si nevšimnout „šíleného“ britského přízvuku, ale aspoň jsme jim rozuměli. Představovala jsem si, že si popovídáme víc, ale paní vždy odešla a už jsme ji neviděli.

Druhý den jsme navštívili přístav Portsmouth, kde jsme si prošli loď admirála Nelsona Victory a vyjeli jsme na vrcholek věže Spinnaker Tower o výšce 170 metrů. Měla prosklenou podlahu, takže pro někoho celkem adrenalin. Třetí den jsme jeli do Brightonu, kde jsme navštívili nejstarší akvárium na světě Sea Life, molo, kde byla velká herna. Zajímavá byla také věž i360, která vyjela až nahoru s výhledem do všech stran, dokonce i muzika tam hrála. Jedinou otravnou věcí je kontrola, aby vás na atrakci vůbec pustili.

Poslední den jsme strávili opět v Londýně. Viděli jsme London Eye (Londýnské oko) a Big Ben, tedy aspoň někteří ho viděli – já stála přímo vedle něho, ale byl tak vysoký, že jsem si ho ani nevšimla. Londýnské oko bylo super, celá jízda trvala asi 30 minut, jen byl hrozný dav lidí, kterým se skoro nedalo projít. Na závěr jsme navštívili Buckinghamský palác, pak už jsme dali Británii sbohem a vyrazili na zpáteční cestu. Ta díky bohu utekla rychleji než cesta tam.

Výlet daleko za hranice ČR jsme si všichni užili, i když domů jsme se vrátili vyřízení. Pro mě to byl zároveň první dlouhý výlet do ciziny, na který rozhodně nezapomenu. Už teď vím, že to chci zažít znovu.

Více fotografií najedete ve fotogalelii.

skola/fotogalerie-videa-1/2023-2024/zajezd-do-anglie-809cs.html

22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Pranostiky

Pranostika na akt. měsíc

Když dne ubývá, horka přibývá.

Pranostika na akt. den

Osvatém Kamilu slunce má největší sílu.